گونه های جدید و جالب توجه از جنس گون در ایران

نویسندگان

علی اصغر معصومی

سیدمحمد علی وکیلی شهربابکی

چکیده

برای مطالعه پوشش گیاهی منطقه ای در اطراف شهر بابک، میمند از استان کرمان، کلیه گیاهان این منطقه منحصر به فرد جمع آوری گردیده است. در میان نمونه های جمع آوری شده یک گونه گون از بخش microphysa bge. به عنوان گونه جدید و گونه دیگر از بخش chronopus به عنوان گزارش جدید به همراه یادداشتی کوتاه معرفی می شوند.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه‌های جدید و جالب توجه از جنس گون در ایران

برای مطالعه پوشش گیاهی منطقه‌ای در اطراف شهر بابک، میمند از استان کرمان، کلیه گیاهان این منطقه منحصر به فرد جمع‌آوری گردیده است. در میان نمونه‌های جمع‌آوری شده یک گونه گون از بخش Microphysa Bge. به عنوان گونه جدید و گونه دیگر از بخش Chronopus به عنوان گزارش جدید به همراه یادداشتی کوتاه معرفی می‌شوند.

متن کامل

تعدادی گونه‌های جدید و جالب توجه جدید گون از ایران

بر پایه جمع‌آوری‌های تازه‌ای که در سالهای اخیر توسط گروه گیاه شناسان هرباریوم‌های مختلف کشور از جمله قهرمانی‌ و جوادی از تبریز؛ طیبی خرمی و حاتمی از فارس‌؛ معروفی از کردستان؛ جوهرچی از خراسان‌؛ نعمتی از کرمانشاه؛ موسوی از زنجان و نوروزی از اصفهان بعمل آمده است. تعداد 8 گونه جدید معرفی می گردد. گونه‌های جدید به بخشهای مختلف تعلق داشته که برای هر گونه دیاگنوز و شرح و برای تعدادی از آنهادرباره جای...

متن کامل

گونه جدید از جنس گون از ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه A. mehranensis  به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. گونه‌ جدید به همراه دیاگنوز، شرح و تصویر کامل گیاه ارائه می‌شود و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه گردیده است. نمونه تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می شود.  

متن کامل

تعدادی گونه های جدید و جالب توجه جدید گون از ایران

بر پایه جمع آوری های تازه ای که در سالهای اخیر توسط گروه گیاه شناسان هرباریوم های مختلف کشور از جمله قهرمانی و جوادی از تبریز؛ طیبی خرمی و حاتمی از فارس ؛ معروفی از کردستان؛ جوهرچی از خراسان ؛ نعمتی از کرمانشاه؛ موسوی از زنجان و نوروزی از اصفهان بعمل آمده است. تعداد 8 گونه جدید معرفی می گردد. گونه های جدید به بخشهای مختلف تعلق داشته که برای هر گونه دیاگنوز و شرح و برای تعدادی از آنهادرباره جایگ...

متن کامل

گونه های جالب توجه از جنس گون از بخش caprini از ایران

در میان 113 گونه شناخته شده از بخش caprini که یکی از بزرگترین بخش های جنس گون می باشد همچنان دو گونه a. aliomranii وa. saremii به عنوان گونه های جدید از این بخش معرفی می شوند. هر یک از گونه ها با نزدیکترین خویشاوندان خود مقایسه شده است.

متن کامل

دو گونه جدید از جنس گون در ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه‌های  A. Juladakensis Maassoumi و  A. karl- heinzii Maassoumi به عنوان گونه‌های جدید شرح داده می‌شوند. گونه‌‌های جدید به همراه دیاگنوز و شرح گیاه ارائه می‌شوند و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه می‌گردند. نمونه‌های تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می‌شوند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 9

شماره 1 2001

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023